Metaversu podľahli 3 ďalšie veľké spoločnosti. S akými projektami doň vstupujú?

...

O metaverse dnes hovoria azda všetci, no stačí sa iba trochu započúvať a zistíme, že každý má o tomto „svete“ trošku inú predstavu. Na jednej veci sa ale ľudia predsa len zhodujú - blíži sa a bude znamenať doslova online revolúciu.

1. Goldman Sachs očakáva pri značke Apple veľké novinky

Platformy VR (virtuálnej reality) majú v roku 2023, podľa odhadov, rýchlo rásť, avšak predaj takýchto produktov bude závisieť aj od množstva pohodlia, ktoré spotrebitelia získajú ich používaním. Virtuálna realita má byť podľa  oficiálnej správy spomínanej spoločnosti prospešná aj pri práci na diaľku, a to ihneď po doladení posledných detailov. Goldman Sachs tiež prízvukuje, že hoci platformy VR sústavne napredujú, naďalej čelia skepse a u mnohých užívateľov stále nezarezonovali. Inšpiráciou i podnetom na zmenu by mohli byť práve kľúčoví hráči na trhu, ktorí sa do projektu neboja investovať.

Spoločný projekt?

Známa finančná inštitúcia dokonca očakáva, že Meta Platforms spustí produkt Quest Pro v roku 2022 na jeseň a Apple uvedie na trh vlastný projekt začiatkom roka 2023. Apple sa totiž už dlhodobo snaží rozšíriť svoj ekosystém, a Meta zas chce vybudovať užívateľskú základňu s krédom: „Atraktívne ceny hardvéru a presvedčivé zážitky“. Podľa všetkého tak oba subjekty našli spoločný prienik. 

Čo je to Goldman Sachs?

Goldman Sachs Group, Inc., je americká nadnárodná spoločnosť, zaoberajúca sa investičným bankovníctvom a finančnými službami so sídlom v New Yorku. Ponúka služby v oblasti investičného manažmentu, tiež správy majetku, prevodu cenných papierov a sprostredkovateľských služieb.

2. Samsung otvára svoj prvý vlajkový obchod v Metaverse

Aj Samsung rozširuje svoje aktivity do virtuálneho sveta. Elektronický gigant v úvode roka 2022 oznámil svoj prvý obchod v Metaverse. Spoločnosť potvrdila, že otvorila vlastný vlajkový obchod v Decentraland (MANA), jednom z najpopulárnejších virtuálnych svetov.

Obchod nazvaný „Samsung 837X“ nasleduje vzor fyzického obchodu Samsungu na Washington Street 837 v New Yorku. „Ide o jednu z najväčších franchise, preberajúcu pozemky v Decentralande,“ píše sa v oficiálnej tlačovej správe spoločnosti Samsung.

Decentraland je jednoznačne jedným z najväčších lákadiel Metaverse od konca roka 2021. Jeho trhová kapitalizácia v tomto čase vzrástla z 1 miliardy dolárov na 6,9 miliardy dolárov. Zrejme si spomínate na zásadné kroky Facebook-u, keď zmenil názov na Meta a tým odštartoval nielen záujem o metaverse ako taký, ale i dopyt po nových obchodných príležitostiach. Decentraland je dnes jedným z obľúbených virtuálnych svetov celebrít, známy raper Snoop Dogg vlastní virtuálne pozemky vo svojom Metaverse.

Na rozdiel od iných veľkých spoločností, Samsung sa v posledných rokoch nevyhýbal ani spojeniu s kryptopriemyslom. Bol jedným z prvých výrobcov mobilných zariadení a softvéru, ktorý pri svojich telefónoch predstavil aj vlastnú aplikáciu pre kryptopeňaženky.

3. Starbucks vstúpi do Metaverse ešte v roku 2022

Treťou spoločnosťou, ktorá avizuje veľké zmeny a chystá sa vstúpiť do sveta metaverse, je Starbucks. Generálny riaditeľ doteraz veľa neprezradil, ale má sa tak udiať v aktuálnom roku 2022. Začiatkom apríla miliardár a generálny riaditeľ spoločnosti Starbucks Howard Schultz oznámil, že spoločnosť plánuje vstúpiť do podnikania NFT, ideálne v štvrtom kvartáli. Správu o pár hodín neskôr potvrdila aj samotná spoločnosť.

Počas svojho nedávneho prejavu sa Schultz pýtal publika, či ľudia už počuli o NFT. Opýtal sa tiež, koľko z nich bolo zapojených do NFT, respektíve do NFT už investovalo. "Ak sa pozriete na spoločnosti, značky, celebrity či influencerov, ktorí sa snažia vytvoriť a predať NFT, nenájdete žiadnu z nich, ktorá by mala toľko aktív, ako má Starbucks - áno, od zberateľských predmetov až po celé, firemné dedičstvo." Starbucks ani zďaleka nie je „iba“ značka nápojov, no ide o značku s dlhoročnou tradíciou a výborným renomé. História spoločnosti, ako aj jej zberateľské predmety, sú rozptýlené po celom svete. Z toho taktiež vyplýva, že ak je táto spoločnosť motivovaná vstúpiť na toto pole pôsobnosti, môže vytvoriť trh NFT najväčší vo svete. Ak sa spojí s inými značkami v odbore, akými sú Coca-Cola, Budweiser či Pepsi-Cola, obchodná príležitosť značného rozsahu na seba nenechá dlho čakať a aj metaverse tým získa úplne iný stupeň pozornosti.

Čo je to NFT?

reprezentuje unikátny kúsok umenia, keď sa jeho majiteľ stáva jediným držiteľom práv. „Eneftéčku“ si môžeme rozdeliť do niekoľkých typov. Nejedná sa „len“ o digitálne obrázky, ale môže ísť napríklad aj o muziku, pričom niektorí ľudia dokonca predávajú svoje najlepšie tweety zo sociálnej siete Twitter. 

Pýtate sa, prečo by ktokoľvek platil napríklad za obrázok, keď si ho jednoducho môže stiahnuť z internetu? To si vysvetlime v nabudúce.