Ako metaverse využívajú značky v online marketingu?

...

Prax ukázala, že metaverse umožňuje značkám maximalizovať ich kreativitu a zasiahnuť cieľovú skupinu existujúcich i potenciálnych zákazníkov novými, atraktívnejšími spôsobmi. Ako metaverse zmení fungovanie marketingu, a čo nám prinesie budúcnosť?

Metaverse je virtuálny svet, kde si môžete vytvoriť vlastnú postavu a cestovať s ňou po virtuálnej realite. Aj digitálny svet môže slúžiť ako videohra, spoločenský priestor či obchodné prostredie. Viete v ňom usporiadať oslavu, koncert, pracovať či stretávať sa s priateľmi. Záleží len na tom, čo vás baví a napĺňa. A presne tu sa otvárajú dvere aj pre marketing a značky. Metaverse je nabitý príležitosťami a poskytuje široké možnosti, oblasť reklamy i propagácie nevynímajúc.

Zopár tipov pre vás máme:

1. Využite marketing z reálneho sveta aj v tom virtuálnom - Virtuálny marketing dokáže podporiť predaje i marketingové kampane v reálnom svete. V paralelnom svete môžete ponúkať tiež to isté, čo v realite. Vezmime si marketingovú kampaň spoločnosti Deliveroo na Animal Crossing. Online spoločnosť zaisťuje rozvoz jedla a do hry nasadila virtuálnych jazdcov, ktorí rozvážali pokrmy po celom ostrove. Hráči získali od spoločnosti nielen prekvapenie, ale i promo kód, a ten mohli využiť v reálnom živote. Počas prvej hodiny marketingová kampaň Deliveroo získala tri milióny zapojení do hry.

2. Predaj virtuálneho tovaru avatarom - Avatari sa dajú prispôsobiť k obrazu človeka, ktorý ich vytvára. Podľa prieskumov až 92 % užívateľov oceňuje túto možnosť. Ľudia sa radi odlíšia podľa individuálnych predstáv a fantázie, pričom za možnosť danej sebaprezentácie sú ochotní i zaplatiť. Na vzostupe je cesta D2A (direct to avatar), v rámci ktorej spoločnosti predávajú svoje produkty avatarom. Môže ísť o oblečenie či doplnky a ďalšie nehnuteľné komodity. Táto metaverse šanca zaujala už aj svetové značky Gucci či Balenciaga.

3. Do popredia sa dostávajú zbierky - S NFT súvisí i nasledujúci bod. Aj zbierky v digitálnom svete totiž majú svoj význam. Stačí si zaobstarať digitálne aktívum NFT, ktorým môže byť už spomínané umenie, hudba a podobne. Podaktoré značky, ako Budweiser, predávajú svoje digitálne aktíva za viac ako 20 000 dolárov. Veľký úspech zaznamenala kombinácia NFT s ďalším benefitom – napríklad Budweiser plechovky boli kľúčom k tajnej zbierke, a to spôsobilo, že sa vypredali do jednej hodiny od zahájenia predaja.

Nemenej lákavou alternatívou je spojenie NFT tokenu s odmenou. Ak budete majiteľom príslušného tokenu, môžete vyhrať lukratívnu odmenu. Inovatívnou cestou je rovnako tak vytvoriť balíček NFT a skutočného fyzického produktu exkluzívneho charakteru. Podobnú metódu zvolila značka Longines a doručila k NFT hodinky. Za zmienku stojí módna značka Burberry. Tá spolu s NFT predala zákazníkom i šatku zo špeciálnej kolekcie.

4. Otvorte si virtuálny obchod - Virtuálny svet ponúka nespočetne možností aj iným odvetviam. Môžete si v ňom vytvoriť ostrov, 3D obchod, múzeum i galériu. Virtuálne prehliadky alebo interaktívne výstavy produktov bývajú pre spotrebiteľov nezabudnuteľným zážitkom. Zaujímavý nápad v podobe luxusného, virtuálneho butiku, predstavila tiež značka Ralph Lauren, a to prostredníctvom dizajnérskej platformy Obsess. Rovnako úspešne sa podarilo sformovať interaktívne prostredie aj značke Gucci. Dovoľuje avatarom skúmať tematické miestnosti s rôznym oblečením i doplnkami.

A ešte jeden originálny nápad. Obľúbená značka Vans vytvorila v Roblox metaverse skate park, kde športovci môžu získavať body, a tie následne uplatniť v obchode, aby vylepšili svoje avatary. Park zožal veľký úspech a do roku 2021 ho navštívilo až 48 miliónov avatarov.

5. Virtuálne reklamy vo virtuálnom svete - Virtuálna realita nepozná hranice. Metaverse ponúka možnosť umiestniť na lukratívnych miestach billboard, ktorý pomôže získať nových zákazníkov a zvýšiť povedomie o značke. No metaverse je zážitkovou platformou, na to netreba zabúdať, preto je primeranejšou alternatívou ponúknuť ľuďom nevšedný zážitok.

6. Áno, sústreďte sa na zážitky - Nezabudnuteľné zážitky pomáhajú vytvoriť si so zákazníkom užší vzťah a získať jeho lojalitu. Medzi zážitkové metaverse kampane patrí povedzme živé koncertné vystúpenie. Skvelým príkladom je raper Travis Scott, ktorý ako avatar predviedol virtuálnu šou. Koncertu sa zúčastnilo viac ako 12 miliónov divákov.